HOȚUL PERFECT ȘI PUTEREA DRAGOSTEI

by

HOȚUL PERFECT ȘI PUTEREA DRAGOSTEI

 de Dan Tărchilă și Ion Băieșu | Regia: Paul Chiribuță

vineri, 23 februarie 2018, 19:00

Sala Ion Băieșu
Teatrul Dramaturgilor Români
Calea Griviței nr. 64-66

Cumpără bilet!

Biletele pentru spectacolele TDR se pot cumpăra online de pe www.bilet.ro.

Un spectacol din doua texte interesante ale dramaturgiei românești care nu și-au pierdut actualitatea: Hoțul perfect de Dan Tărchilă și Puterea dragostei de Ion Băieșu

Despre spectacol:

Un spectacol din doua texte interesante ale dramaturgiei românești care nu și-au pierdut actualitatea: Hoțul perfect de Dan Tărchilă și Puterea dragostei de Ion Băieșu. Hoțul perfect nu fură obiecte, fură identități, valori morale și afective. Trecerea lui prin viața unora demonstrează fragilitatea reperelor personale.

Puterea dragostei poartă marca inventivității comice a lui Ion Băieșu. O tânără se îndrăgostește de un extraterestru, de aici o serie de situații amuzante – când acesta apare în casa tatălui pentru a cere mâna fetei.

Un concentrat de umor de bună calitate.

 

Dan Tărchilă  

Născut în 1923, absolvă Facultatea de Medicină din București; în 1972 devine redactor-șef al revistei Astra, apoi director al Teatrului Dramatic din Brașov. În 1959  debutează ca dramaturg, eroii pieselor sale ( istorice sau parabole , dezbateri sau monoloage ca „Io-Mircea Voievod”, „Marele fluviu își adună apele”, „Mireasa lumii”, „Într-o gară mică” ș.a) fiind surprinși în momentele de criză a opțiunii. Deși critica de specialitate consideră că uneori rezolvarea conflictului este convențională, situându-i dramaturgia între „clipă și eternitate”, subiectele rămân interesante și incitante. Scrisă în 1968, piesa „Hoțul perfect” se dovedește actuală și cincizeci de ani mai târziu.

Ion Băieșu

Unul dintre cei mai iubiți umoriști români, Ion Băieșu, născut  într-un sat buzoian, pleacă  în tinerețe să muncească la Canal și ajunge la București, absolvent de Filozofie și Filologie.  Spui Băieșu, spui, „Tanța și Costel”, „Dragostea e un lucru foarte mare”, „Mere roșii”, „Balanța”, „Iertarea”, „Autorul e în sală”, spui „Preșul”, „Vinovatul”, „Dresoarea de fantome”, etc.

Deși înființase revista AMFITEATRU, în 1969 este înlăturat de la conducerea ei și se întreține tot restul vieții din scris. Prieten cu marile personalități contemporane lui ca Fănuș Neagu, Ion Cojar sau Eugen Simion , Ion Băieșu rămâne credincios ideii că „râsul este o formă a dragostei”,  În 1992, în SUA, vegheat de copiii lui, pierde lupta cu boala, stingând  prea devreme  farmecul pe care îl răspândea.

 

Distribuția:

Gavril Pătru
Paul Chiribuță
Ana Maria Ivan

Ilustrația muzicală: Alexandru Suciu

Scenografia: Daniel Divrician

Multi-media: Dan Ionescu